Vad får jag förutom nöjet att vara med?

Ja för utom som sagt nöjet, att du får utbildning, en licens så får du ju också chansen att vara med i hetluften och komma in i motorsports-familjen utan att för den skull behöva ha en egen bil.
Sedan får man en viss ersättning beroende på vilken typ av event (längd, lokalisering etc.) och dessutom sätter arrangören av ett belopp per funktionär till SMK's funktionärsfond.
Självklart ingår även mat och/eller fika beroende på typ av event och längd, är man stationerad i depån så får man normalt detta vid serveringen men är man ute runt banan så får man med sig en kylväska med det nödvändiga så som vatten, kaffe, mat etc men också första förband, solskyddskräm och myggspray.
Framförallt - man får många nya goda vänner, likasinnande intresserade och ett nytt favoritställe att hålla till på.
